אימון כושר שיקומי

אחד הכלים העיקריים בפיזיותרפיה הינו השימוש באימון כושר. לעיתים אנו נתקלים במגבלות אשר מונעות מאיתנו להתאמן. כאב, חולשה, הפרעה בשיווי המשקל ועוד יכולים להרחיק אותנו מפעילות גופנית ויתרונותיה הרבים. אימון כושר שיקומי הוא סוג מיוחד של תוכנית אימונים, שנועדה לעזור לאנשים להתאושש מפציעות או להתמודד עם מצבים כרוניים פיזיים. תוכנית זו משלבת תרגילים ותנועות שונות, המותאמים לצרכיו ולמגבלותיו של המתאמן. זאת במטרה לשפר את התפקוד הגופני הכללי וכך גם את איכות חייו. בכתבה זו נסקור את היתרונות של אימון שיקומי והשפעותיו.

הפחתת כאב

פיזיותרפיסט לפציעות ספורט ימליץ על אימון כושר שיקומי לצורך הפחתת כאב ואי נוחות פיזיים בגוף. על ידי פעילות פיזית מותאמת זו ניתן לשפר את תפקוד הגוף ולהפחית את הצורך בתרופות נגד כאבים. ככל שהזמן יעבור גם הכאב היומיומי ילך וישתפר עד שאולי אף יעלם לחלוטין.

שיפור הגמישות וטווח התנועה באמצעות אימון כושר שיקומי

אחד המרכיבים בכושר גופני הוא הגמישות. כאב מלווה לעיתים קרובות במגבלה בטווח התנועה באזור הכאוב – אחת המטרות באימון שיקומי הינה לסייע בשיפור טווח התנועה הספציפי ובשיפור הגמישות הרלוונטית לאותו אדם. 

אז איך פועל אימון כושר שיקומי?

אימון כושר שיקומי מתבצע בעזרתו של איש מקצוע בתחום, כגון פיזיותרפיסט לפציעות ספורט. התוכנית מותאמת לצרכים ולמגבלות של המתאמן, באמצעות תרגילים שונים שנועדו לתת מענה למצבו. בהתחלה תתבצע הערכה מקיפה של כל היכולות והמצב הפיזי של האדם, ובהתבסס על כך איש המקצוע ייפתח תוכנית אימונים. תוכנית האימונים תכלול רצף של תרגילים שונים, לעיתים בשימוש באביזרים נוספים כגון משקולות ומכשירי כושר כאלה ואחרים. איש המקצוע יעקוב אחר התקדמותו של המתאמן ויבצע התאמות במידת הצורך. במקביל יינתנו הנחיות לביצוע פעילות גופנית המתאימה למצבו הנוכחי והעתידי של המטופל, כזו שתעזור להתאושש מפציעה\כאב, לנוע בצורה חופשית ונינוחה יותר ולחזור לפעילות הגופנית האהובה עליו\ה.

שיפור מרכיבי הכושר והתנועה 

אחת המטרות העיקריות של אימון שיקומי הוא שיפור יכולת התנועה של המתאמן. דבר זה ניתן להשיג באמצעות תרגול המותאם ספציפית למצבו הפיזי של המתאמן. למשל על ידי שיפור בכוח המירבי אנשים יכולים לנהל את השגרה שלהם טוב יותר, גם בזמן טיפול בפציעות ספורט, ולהפחית את הסיכון לפציעות עתידיות. אם אתם מחפשים איך לשפר את הכוח והתנועה שלכם מוזמנים לפנות אל CONTACT.  

פוסטים נוספים לקריאה

כאבי גב תחתון

מיתוסים על כאבי גב

שיקום לאחר תאונת דרכים

שיקום אורתופדי לאחר תאונת דרכים

טיפול בכאבי דורבן

טיפול בכאבי דורבן באמצעות גלי הלם

פציעות ספורט

טיפול בפציעות ספורט: גישה מקצועית של פיזיותרפיסט ספורט

טיפול בכאבי גב תחתון

טיפול בכאבי גב תחתון

פריצת דיסק

פריצת דיסק ובלט

הכנה לסקי

הכנה לעונת הסקי – ניתוח יכולות גופניות למניעת פציעות וחופשה בריאה

שיקום תנועתי

שיקום תנועתי

שחזור רצועה צולבת

ניתוח שחזור רצועה צולבת

שיקום באמצעות פילאטיס

פילאטיס שיקומי – לחזור ליכולות מלאות, בזמן קצר

אימון כושר שיקומי

אימון כושר שיקומי

שיקום פציעות ספורט

שיקום פציעות ספורט

פיזיותרפיסט ספורט

פיזיותרפיסט ספורט

גלי הלם

מה זה טיפול בגלי הלם?

טיפול וסטיבולרי

טיפול וסטיבולרי

× איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן